Wednesday, October 29

Nutrisi Ketika Hamil

Adakah anda yakin keperluan nutrisi hamil anda mencukupi?



Nutrisi Penting Sepanjang Kehamilan

Seiring pertambahan usia kandungan, maka keperluan nutrisi ibu hamil akan meningkat, terutama setelah memasuki kehamilan trimester kedua kerana pertumbuhan janin berlaku pantas - terutama perkembangan otak dan saraf dan memerlukan nutrisi yang optimum.

Nutrisi yang diperlukan adalah:

1. Karbohidrat dan lemak sebagai sumber zat tenaga untuk menghasilkan kalori dapat diperoleh dari serealia, umbi-umbian.


2. Protein sebagai sumber zat pembangun dapat diperoleh dari daging, ikan, telur dan kekacang (atau ESP SHAKLEE)


3. Mineral sebagai zat pengatur dapat diperoleh dari buah-buahan dan sayur - sayuran (atau VITALEA SHAKLEE)


4. Vitamin B kompleks berguna untuk menjaga sistem saraf, otot dan jantung agar berfungsi secara normal. Dapat dijumpai pada cereal, biji - bijian, kekacang, sayuran hijau, ragi, telur dan produk susu (atau B COMPLEX SHAKLEE)


5. Kalsium, diperlukan untuk pertumbuhan tulang dan gigi janin, serta melindungi ibu hamil dari osteoporosis Jika keperluan kalsium ibu hamil tidak mencukupi, maka kekurangan kalsium akan diambil dari tulang ibu. Sumber kalsium yang lain adalah sayuran hijau dan kacang-kacangan. Saat ini kalsium paling baik diperoleh dari susu serta produk olahannya. Susu juga mengandung banyak vitamin, seperti vitamin A, D, B2, B3, dan vitamin C (atau OSTEMATRIX SHAKLEE dan VITAMIN C SHAKLEE)


6. Vitamin D berguna untuk pertumbuhan dan pembentukan tulang bayi Anda. Sumbernya terdapat pada minyak hati ikan, kuning telur dan susu.


7. Vitamin E berguna bagi pembentukan sel darah merah yang sehat. Makanlah lembaga biji-bijian terutama gandum, kacang-kacangan, minyak sayur dan sayuran hijau.


8. Zat besi yang diperlukan ibu hamil agar terhindar dari anemia, banyak terdapat pada sayuran hijau (seperti bayam, kangkung), daging dan hati.


Untuk order secara online terus dari Shaklee anda boleh klik button "Order Now" dibawah...pembayaran boleh dilakukan menggunakan KAD KREDIT atau KAD DEBIT sahaja. Bagi pembelian menggunakan Direct Transfer melalui bank atau nak COD SHAKLEE di kawasan berdekatan BAA seperti AMPANG , CHERAS , PANDAN INDAH , PANDAN MEWAH SERTA DESA PANDAN boleh hubungi BAA untuk aturkan pertemuan.




Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm65.00 seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi BAA untuk pendaftaran.


Untuk info lanjut atau pesanan
pm di fb : Suzana Che Nok

Shaklee Independent Distributor (SID 1065807)
sms/ whatsapp : 018-6622890
Cod area : Ampang , Cheras, Pandan Indah, Pandan Mewah , Desa Pandan 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...