Sunday, February 8

Ostematrix Membantu Meningkatkan Susu Ibu

Tingkatkan Susu Ibu Dengan Ostematrix

Tahukah Anda kekerapan menyusukan bayi anda adalah salah satu faktor yang boleh membanyakkan susu anda? Mengapa? Ini adalah kerana kekerapan bayi menyusu menyebabkan hormon oksitosin si ibu dirembeskan dengan berterusan. Hormon ini sangat perlu kerana ia menghantar isyarat kepada otak agar mengeluarkan arahan badan perlu menghasilkan lebih susu atas permintaan yang meningkat. Sebab tu lagi banyak sesi perahan atau direct feeding lagi banyak susu dihasilkan.

Faktor-faktor Yang Dapat Meningkatkan Susu Ibu

  • Selain dari itu, pengambilan vitamin yang tepat dapat membantu ibu-ibu yang mempunyai masalah kekurangan susu. Namun perlu diingat, pengambilan vitamin tersebut perlulah konsisten agar keberkesannannya dapat dirasai.
  • Sesi mengepam yang konsisten perlu dilaksanakan secara berterusan setiap 2-3 jam. Terutamanya bagi ibu yang bekerja.
  • Pengambilan air kosong yang mencukupi juga penting dalam usaha menambahkan susu ibu, iaitu lebih kurang 3 L sehari. Belilah botol yang ada sukatan, supaya memudahkan ibu-ibu untuk menyukat pengambilan air kosong.
  • Berdoalah kepada Allah, sesungguhnya Allah lah yang Maha Pemberi. 
  • Antara vitamin-vitamin yang dicadangkan untuk memperbanyak susu ibu adalah Ostematrix, ESP dan Alfalfa




Kebaikan Susu Ibu Untuk Bayi

Ostematrix Membantu Meningkatkan Susu Ibu

Selain mempunyai kandungan kalsium yang tinggi, ostematrix juga mempunyai magnesium yang berfungsi untuk melegakan otot dlm usus yg membantu untuk mewujudkan pergerakan yg lebih baik dan lancar. Magnesium juga berfungsi untuk menyerap air ke dlm kolon seterusnya melembutkan najis dan melancarkan pembuangannya sari badan.


Kenapa Ostematrix Perlu Di Ambil Bagi Menggantikan Susu???

Kandungan kalsium, magnesium dan vitamin D dalam sesetengan jenama susu adalah TIDAK seimbang. Apa kesannya jika pengambilan kalsium dan magnesium tidak seimbang?? Pengambilan kalsium dan magnesium yang tidak seimbang boleh menyebabkan pembentukan batu karang dan sembelit. Malahan, kesan jangka masa panjang boleh mengakibatkan masalah buah pinggang dan keguguran rambut.



Pengambilan susu semasa hamil juga perlu diberi perhatian kerana kebanyakan susu tepung di pasaran mengandungi gula tambahan yang boleh menjurus pula kepada komplikasi seperti kencing manis. Malah juga boleh menyebabkan kenaikan kadar gula dan berat badan bagi ibu mengandung. Pemilihan susu yang tepat perlu dilakukan oleh para ibu mengandung sebelum menggunakan sebarang jenis susu tepung. Pengambilan supplemen kalsium atau ostematrix ni adalah disarankan dan lebih selamat.


Untuk order secara online terus dari Shaklee anda boleh klik button "Order Now" dibawah...pembayaran boleh dilakukan menggunakan KAD KREDIT atau KAD DEBIT sahaja. Bagi pembelian menggunakan Direct Transfer melalui bank atau nak COD SHAKLEE di kawasan berdekatan BAA seperti AMPANG , CHERAS , PANDAN INDAH , PANDAN MEWAH SERTA DESA PANDAN boleh hubungi BAA untuk aturkan pertemuan.




Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm65.00 seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi BAA untuk pendaftaran.


Untuk info lanjut atau pesanan
pm di fb : Suzana Che Nok

Shaklee Independent Distributor (SID 1065807)
sms/ whatsapp : 018-6622890
Cod area : Ampang , Cheras, Pandan Indah, Pandan Mewah , Desa Pandan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...