Tuesday, May 6

TUKAR Junk Food Anak Anda kepada Meal Shakes Shaklee...Ini Kalilah !


Assalamualaikum 


Hari ni dah masuk hari ke 6 bulan May 2014 kalendar Masihi dan bagi kalendar hijri kita dah pun menjengah ke 6 Rejab...Hope tak terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Rejab yang juga dikenali sebagai bulan Allah bagi kita orang Islam. Kehadiran bulan Rejab ini juga umpama training kita untuk menyambut Ramadhan selepas tamatnya Syaaban yang akan hadir selepas Rejab nanti iaitu kira2 2 bulan lagi. Semoga kita semua dipanjangkan umur untuk sampai ke Ramadhan tahun ini InsyaAllah..

Ok lah dalam entri kali ini saya nak bercerita tentang supplemen shaklee yang sangat femes atau dikenali untuk kanak-kanak iaitu Mealshakes - French Vanilla....atau nama glamernya MS...hehe...supplemen pun ada nick name tau uols, bukan uols jer ada nick name...hehehe....

Macam mano rupe meal shakes ni? Ok, kepada sesiapa yang belum kenal meal shakes, meh saya nak tunjuk gambar selfie meal shakes..(supplemen pun selfie u, ko hado????)
Meal Shakes Shaklee ~ French Vanilla




Ha, cerita panjang-panjang pun tak guno, kat atas tu lah meal shakes...tp ape bondo pulak meal shakes duk bertingkek-tingkek tu? ha ni den nak kabo kan, bulan ni shaklee ada buat special offer untuk meal shakes ni...meal shakes promo buy 6 free 1 with FREE membership lagi u....hanya untuk bulan Mei 2014 saje...apo???? buy 6 free 1, apo banyak sangat tu, nak buek apo, kang anak den susun buat pin bola bowling nayo....ha, tu la ekau x tau...ni den nak cerito tentang kebaikan meal shakes ni...kalau ko da tau ni kang, buy 10 free 10 pun ko sapu....meh baca terus...bagi den cito kebaikan meal shakes ni yo.....(bilo lak aku jadi org nogori ni...btul lidah sat...)

Ok, first of all meal shakes ni boleh kita umpamakan sebagai makanan segera untuk kanak-kanak atau orang kampung saya panggil "snacking" atau bahasa melayunya kudapan la. Dah jadi lumrah kanak-kanak kan, suka snacking...suka makan jajan orang johor kata, So, instead of kita bagi anak-anak kita makan snacking yang entah apa-apa seperti junk food yang dah terang lagi bersuluh takde khasiat malah in long term memudaratkan, apa kata kita TUKAR...ini kalilah....tukar pada makanan kudapan atau snacking yang lebih berkhasiat untuk anak-anak kita. Kat sini meal shakes boleh menggantikan peranan ini.
Say NO To Junk Food !!!
Apa yang BAGUSSSS SANGAT tentang meal shakes ni? Selain rasa meal shakes yang sedap macam ice cream vanila, ia juga menyihatkan..kanak-kanak confirm suka dengan meal shakes ni dek rasanya yang ala-ala eskrem vanilla tu..takde la korang tengok muka anak mencebik nak makan supplemen or vitamin..silap2 diorg yang merengek-rengek mintak. Meal shakes ni sesuai bangat untuk anak2, untuk remaja, mak budak, bapa budak, tok, nenek, semua boleh makan...kenapa???? Ok, sy list kan what meal shakes can give u :

  • Apabila dihidangkan dengan hidangan seperti yang diarahkan, meal shakes mampu menyediakan 23 Vitamins dan minerals penting daripada keperluan harian kita. Banyak kan???? Bayangkan kita nak cekau 23 vitamin ni nak kasik kat anak2 kita???? Mana nak cekau Kiah...tu belum anak yang belum ada masalah xmo makan, xde selera makan, lagi la tak cukup vitamin...bila tak cukup vitamin, paham2 je la, antibodi low, mudah diserang penyakit, IQ pun akan efek jugak...nak ke kita tengok anak2 kita mandom je?? asik keluar masuk hospital ?? Ataupuan susah nak dapat pe yang di ajar atau org german kata lampi...huhu...nak ke???? no, x perlu jawab....sy yakin parents know the best for their own child :)

  • Sumber terbaik fiber dan protein yang hanya mengandungi 240 kalori per hidangan bila dicampurkan dengan susu rendah lemak. As we know protein n fiber are antara vitamin yang sangat penting dalam badan2, specially tumbesaran kanak2.

  • Rich source of calcium Kaya dengan kalsium. So that penting untuk pembentukan tulang dan gigi anak-anak kita

  • Bukan jenis protein-soya

  • Rendah lemak - rendah glycemic. Menjadikan meal shakes kudapan yang menyihatkan, tapi bukan menggemukkan.....

Selain daripada melengkapkan nutrisi anak kita, meal shakes juga boleh antara lain :

- Menangani masalah kurang selera makan anak anda dengan Meal Shakes...
- Memulihkan penyakit Ekzema kanak-kanak
- Menghilangkan mual bagi wanita mengandung

dan banyak lagi...InsyaAllah saya akan ceritakan lagi dalam entri akan datang ya....Before I end my entry, i leave u all with this quote from shaklee about meal shakes yang telah ditranslate dan diubah suai sikit untuk dibaca...selamat membaca...:) :) :)


" Dengan kehidupan aktif kanak-kanak, mereka tidak sentiasa mempunyai masa untuk duduk dan makan dengan tenang . Itulah sebabnya mereka perlu pilihan makanan segera yang juga baik untuk mereka - pilihan seperti rendah lemak, rendah glisemik Shaklee Meal Shakes ®. Dengan rasa yang ENAK, malah mudah untuk disediakan, campuran minuman pek pemakanan tambahan MEALSHAKES memberikan lebih nutrisi sebagai salah satu hidangan atau kudapan anda sekeluarga. Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting, dan kaya dengan kalsium dan sumber protein - nutrien asas untuk anak-anak membesar dan remaja agar kekal kuat dan sihat. "

Meal Shakes pilihan tepat ibu-ibu penyayang di luar sana...pilihan anda pula????

Untuk maklumat lanjut/konsultasi/order : PM ke https://www.facebook.com/messages/aisyahaiman85 ✆ Call/ SMS/WhatsApp : 018-6622890 ( Suzana Che Nok ) ➲ COD Ampang : Cheras : Desa Pandan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...