Monday, December 22

Berapakah Jumlah Vitamin E Diperlukan Dalam Seharian

Vitamin E merupakan imuniti yang kuat untuk badan, kulit yang sihat  dan juga kesihatan mata. Kebelakangan ini supplement yang berunsur Vitamin E semakin popular sebagai antioksidan. Antioksidan adalah bahan yang melindungi sel-sel badan daripada kerosakan. 


Berapakah kandungan vitamin E yang diperlukan dalam diet seharian kita? Mari kita lihat melalui sumber dari RDA menyarankan:

Jumlah pengambilan Vitamin E berbeza-beza mengikut kategori umur dan peringkat.

 

 
 
 
Sumber Recommended Dietary Allowance (RDA). Jumlah pengambilan Vitamin E maximum dalam seharian dan selamat. RDA juga ada menyarankan kandungan Upper Intake Levels yang selamat untuk diamalkan seharian. Ini termasuk untuk mereka yang amat memerlukan vitamin E.  
 

Vitamin E is didapati daripada sumber makanan berikut: minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin. Vitamin E juga boleh didapati daripada beras perang, makanan daripada jagung, telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum.

Vitamin E Complex adalah selamat untuk diamalkan kerana kandungan sebiji vitamin E complex hanyalah 400 IU sahaja. Hanya 1 biji sehari untuk kesihtan badan anda. Boleh hubungi saya untuk order vitamin E dengan harga yang berpatutan.



Untuk order secara online terus dari Shaklee anda boleh klik button "Order Now" dibawah...pembayaran boleh dilakukan menggunakan KAD KREDIT atau KAD DEBIT sahaja. Bagi pembelian menggunakan Direct Transfer melalui bank atau nak COD SHAKLEE di kawasan berdekatan BAA seperti AMPANG , CHERAS , PANDAN INDAH , PANDAN MEWAH SERTA DESA PANDAN boleh hubungi BAA untuk aturkan pertemuan.




Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm65.00 seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi BAA untuk pendaftaran.


Untuk info lanjut atau pesanan
pm di fb : Suzana Che Nok

Shaklee Independent Distributor (SID 1065807)
sms/ whatsapp : 018-6622890
Cod area : Ampang , Cheras, Pandan Indah, Pandan Mewah , Desa Pandan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...