Tuesday, December 23

Kelenjar Prostat Membengkak

Apakah yang dimaksudkan dengan 'Kelenjar Prostat'?

Kelenjar prostat adalah sejenis organ yang hanya dimiliki oleh kaum Adam. Ia bertindak sebagai kelenjar auksiliari terbesar dalam organ pembiakan lelaki. Ia terletak di bawah pundi kencing.


Antara fungsi kelenjar prostat adalah menghasilkan sebahagian cecair air mani.


Apakah simptom- simptom berkaitan masalah prostat?
  • Kerap ingin membuang air kencing
  • Susah untuk buang air kecil
  • Mengalami masalah ereksi
  • Sakit ketika ejakulasi
  • Sakit di celah paha, belakang pinggang dan pinggang
  • Air kencing kerap menitis tanpa dikawal
Apa itu "Benign Prostate Hyperplasia"?


Masalah ini adalah bengkak di bahagian prostat yang tidak melibatkan kanser. Masalah ini sering berlaku seawal usia 30-an dan semakin jelas pada usia 50-an.

Aliran air kencing yang keluar daripada pundi kencing akan terjejas apabila berlakunya bengkak pada prostat. Hal ini sekiranya dibiarkan berlanjutan tanpa rawatan, ia boleh menyebabkan jangkitan kuman pada pundi kencing dan sekiranya ia tersumbat, ia boleh membawa kerosakan pada buah pinggang.

Kajian menunjukkan 50% daripada lelaki yang berusia 50 tahun ke atas akan mengalami simptom ini. Tetapi hanya 10% sahaja yang melibatkan rawatan pembedahan.

Cara merawat 
Masalah bengkak prostat boleh dirawat dengan ubat seperti finastride dan sekiranya masalah ini masih berlanjutan, barulah ia memerlukan rawatan pembedahan.

Anda wajib berjumpa dengan pakar bedah atau pakar urologi sekiranya mengalami simptom- simptom di atas.

Cadangan Mengamalkan suplemen Shaklee

Boleh juMengamalkan suplemen semulajadi Shaklee adalah pilihan terbaik untuk mereka yang mengidap masalah kelenjar prostat yang membengkak. 

Kenapa saya syorkan Shaklee? 


Daripada penulisan Dr Bruce Miller, kita perlu tahu apakah ciri-ciri vitamin E yang selamat diambil bukan dalam jangka masa pendek tetapi juga dalam jangka panjang.


Bukan sebarangan Vitamin E boleh diambil oleh kita. Jangan hanya menilai daripada harga kerana sepatutnya panduan pemilihan Vitamin E ni harus dititikberatkan.


Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium (as selenium yeast)


Betul ke vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium? 

Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik. 
Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja.

Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'. Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia. Mengapa perlu memilih sumber asli? Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan , ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.

Mungkin anda merasakan vitamin E Shaklee mahal berbanding vitamin E di luar sana (dalam pasaran) tetapi kita perlu tahu nilai yang kita bayar. Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asli dan lengkap dengan selenium.

Kini Vitamin E Shaklee ditambah dengan ekstrak Biji Anggur untuk hasil yang lagi hebat!

credit to Vitamin Suci.Com


Untuk order secara online terus dari Shaklee anda boleh klik button "Order Now" dibawah...pembayaran boleh dilakukan menggunakan KAD KREDIT atau KAD DEBIT sahaja. Bagi pembelian menggunakan Direct Transfer melalui bank atau nak COD SHAKLEE di kawasan berdekatan BAA seperti AMPANG , CHERAS , PANDAN INDAH , PANDAN MEWAH SERTA DESA PANDAN boleh hubungi BAA untuk aturkan pertemuan.




Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm65.00 seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi BAA untuk pendaftaran.


Untuk info lanjut atau pesanan
pm di fb : Suzana Che Nok

Shaklee Independent Distributor (SID 1065807)
sms/ whatsapp : 018-6622890
Cod area : Ampang , Cheras, Pandan Indah, Pandan Mewah , Desa Pandan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...