Saturday, September 12

BAYAM, SAYUR UNTUK LANGSING


Jangan ketawa kalau dikatakan makanan Popeye ini sayur terbaik yang perlu korang ambil jika mahu kurus langsing. Sebagai sayuran hijau yang banyak khasiat, selain bayam ada tiga lagi jenis sayur yang disarankan pengambilannya ketika diet. Semak bagaimana sayuran ini bantu turunkan berat badan. Hujung minggu cari sayur ni banyak-banyak kat pasar ok.
1.Tomato
Tomato dipercayai mempunyai tahap kalori yang sangat rendah. Jadi, buah tomato memang sesuai diambil semasa diet.
2. Timun
Timun membantu proses menurunkan berat badan dengan cepat. Sayuran ini hanya terkandung 45 kalori. Sebahagian besarnya mengandungi air dan sodium yang baik untuk meningkatkan sistem imunisasi tubuh.
3.Brokoli
Mengandungi antioksidan yang boleh menyegarkan tubuh ketika diet selain menghalang dari kanser. Bukan itu sahaja, brokoli juga boleh membantu untuk turunkan berat badan.
4. Bayam
Bayam dan beberapa sayuran hijau lain merupakan sumber melimpah vitamin A, E, C dan K. Bayam memiliki kemampuan dalam mempertahankan air dan kandungan serat tinggi. Sekurang-kurangnya selalu ambil dua cawan hidangan bayam dan sayuran hijau untuk menurunkan berat badan secara efektif.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...