Friday, October 10

Kepentingan Protein Dalam Penurunan Berat Badan

set slimming shaklee

Dalam penurununan berat badan pastikan anda sentiasa mengambil protein. Protein merupakan khasiat terbaik dalam makanan, melebihi karbohidrat dan lemak. Ia akan membuatkan perut rasa kenyang untuk jangka masa yang panjang. Pengambilannya juga akan membantu menguatkan otot dan menggalakkan otot dan menggalakkan pembakaran lemak. Jadi pastikan anda sentiasa mengambil protein melalui makanan laut, daging, telur putih, yogurt, keju dan kekacang.
 
Protein terbaik adalah protein dari sumber tumbuhan...sudah tentunya Soy Protein Shaklee menjadi pilihan saya..hehe..jom tengok 7 kriteria untuk memilih makanan tambahan soy protein dan sudah tentu ESP Shaklee mempunyai semua kriteris tersebut :-


Kacang soya mesti ditanam secara organic, menurut kajian penaman secara kimia akan menyebabkan nutrisi berkurangan dan ianya telah terbukti boleh menyebabkan kanser dan nitrates.

Soy Non GMO (tidak dihasilakn secara genetic) , kerana soya yang dihasilkan dari jenis genetik lebih murah untuk dihasilkan. Jika ia digunakan tanpa disedari toksin akan dibina apabila gen baru dimasukkan kedalam sel tumbuhan.

Sumber protein tersebut hendaklah mengandungi 9 asid amino kerana badan memerlukan kesemua 9 asid ini untuk menghasilakn hormone, jus penghadaman, antibodi dan enzyme.

Sumber protein tersebut hendaklah dibersihkan dengan menggunakan air, bukan dengan alkohol keran akan memusnahkan kandungan isoflavone sehingga 88%. Isoflavone juga bermanfaat dalam penyeimbangan hormon dan menaikkan berat tulang.

Bahan anti-thyroid/anti-growth substance mesti disingkirkan, soy yang mentah mengandungi "anti-growth","anti-tyrosine" substance. sekiranya bahan ini kurang akan
menyebabkan blood pressure, low body temperatur, dan restless leg syndrome

Pemprosesan tanpa pemanasan. Asid amino akan musnah dalam suhu yang tinggi lebih kurang 50% essentiol amino akan musnah.

Mempunyai unsur kalsium. Kajian menunjukkan bahawa serbuk soya adalah sangat berasid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang oleh itu unsur kalsium yang secukupnya mesti ditambah untuk meneutralkan serbuk soya tersebut.


Untuk order secara online terus dari Shaklee anda boleh klik button "Order Now" dibawah...pembayaran boleh dilakukan menggunakan KAD KREDIT atau KAD DEBIT sahaja. Bagi pembelian menggunakan Direct Transfer melalui bank atau nak COD SHAKLEE di kawasan berdekatan BAA seperti AMPANG , CHERAS , PANDAN INDAH , PANDAN MEWAH SERTA DESA PANDAN boleh hubungi BAA untuk aturkan pertemuan.




Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm65.00 seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi BAA untuk pendaftaran.


Untuk info lanjut atau pesanan
pm di fb : Suzana Che Nok

Shaklee Independent Distributor (SID 1065807)
sms/ whatsapp : 018-6622890
Cod area : Ampang , Cheras, Pandan Indah, Pandan Mewah , Desa Pandan 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...