Thursday, October 9

Mengapa Protein / ESP Perlu Ketika Hamil

Mengapa protein sangat perlu ketika hamil?? Ini kerana protein merupakan nutrien yang paling diperlukan oleh bayi anda, asid-asid amino yang membentuk protein merupakan bahan binaan badan. Protein diperlukan untuk membaikpulih dan penjagaan tisu, begitu juga untuk tumbesaran dan perkembangan bayi yang sihat. Kekurangan protein menyebabkan pertumbuhan bayi terbantut, Daya tahan tubuh kurang, kerosakan pada hati dan sebagainya. 

Keperluan Protein Bagi Setiap Individu



  • Ibu yang hamil, menyusukan badan dan individu yang kerja lasak atau aktif memerlukan lebih protein
Kepentingan Protein untuk Wanita Hamil
  • Menyokong penghasilan darah tambahan.
  • Menguatkan sistem ketahanan badan yang melindungi dari jangkitan.
  • Menggalakkan penambahan berat badan yang sesuai.
  • Melindungi dari sesetengah komplikasi kehamilan seperti pre-eklampsia.
Kepentingan Protein Untuk Bayi Dalam Kandungan 
  •  Membina sel darah merah dan tisu otot yang baru.
  •  Membina uri yang menyalurkan khasiat dari ibu ke bayi.
  •  Menyokong perkembangan sempurna otak bayi, terutama sewaktu trimister ke 3.


 

Protein di Dalam Makanan
Makanan kaya-protein terdiri daripada sumber-sumber haiwan dan tumbuh-tumbuhan. Protein haiwan dipanggil protein lengkap atau protein kelas pertama kerana ia mengandungi kesemua asid amino perlu pada jumlah yang betul untuk membina protein. Sumber-sumber protein haiwan: daging, ikan, daging ayam itik, telur dan hasil tenusu.

Protein tumbuh-tumbuhan dianggap tidak lengkap atau protein kelas kedua kerana satu atau lebih asid amino mungkin tiada atau dijumpai dalam jumlah yang sedikit. Sumber-sumber protein tumbuh-tumbuhan: kekacang, biji-bijian, sayur-sayuran, kacang pis, kekacang dan biji benih. Adalah juga penting untuk menggabungkan protein tumbuh-tumbuhan bagi melengkapkan asid amino, sebagai contoh:

  • Roti + mentega kacang
  • Beras + kacang dal
  • Jagung + kentang



Shaklee Menawarkan Keperluan Protein Lengkap Anda 


ESP - Soy Protein Isolate Powder

Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.
Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.

Shaklee ESP:

• Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
• Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
• Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
• Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.




Untuk order secara online terus dari Shaklee anda boleh klik button "Order Now" dibawah...pembayaran boleh dilakukan menggunakan KAD KREDIT atau KAD DEBIT sahaja. Bagi pembelian menggunakan Direct Transfer melalui bank atau nak COD SHAKLEE di kawasan berdekatan BAA seperti AMPANG , CHERAS , PANDAN INDAH , PANDAN MEWAH SERTA DESA PANDAN boleh hubungi BAA untuk aturkan pertemuan.




Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm65.00 seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi BAA untuk pendaftaran.


Untuk info lanjut atau pesanan
pm di fb : Suzana Che Nok

Shaklee Independent Distributor (SID 1065807)
sms/ whatsapp : 018-6622890
Cod area : Ampang , Cheras, Pandan Indah, Pandan Mewah , Desa Pandan 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...